Voorjaarseditie 365 dagen bloemen

Voorjaarseditie 365 dagen bloemen

De nieuwe editie van het online seizoensmagazine 365 dagen bloemen is verschenen en het magazine is veranderd. Zoals vertrouwd staat het magazine bol van de verkoopkansen van dit seizoen, waarbij de geuren en kleuren van de bijzondere bloemen de verkoopprikkels stimuleren. De vernieuwde look-and-feel van het magazine zorgt voor een prettige leesbeleving. Nieuw is de introductie van een gratis lidmaatschap, waardoor abonnees als eerste op de hoogte zijn van de lancering de seizoensmagazines.

Sinds de introductie van het seizoensmagazine 365 dagen bloemen in oktober 2020 wordt de 'user experience' continu gemonitord en geëvalueerd, om zo aan te sluiten bij de behoefte van de lezer. Het online lezen van een magazine wordt nu eenmaal anders ervaren dan een fysiek magazine. Daarnaast is een nieuw webadres geďntroduceerd www.365dagenbloemenmagazine.nl. Door een fris uiterlijk, nieuwe en features (interactie elementen) wordt de leesbeleving geoptimaliseerd.  Het seizoensmagazine 365 dagen bloemen telt ongeveer 14.000 (inter)nationale lezers.

Lente: het seizoen van kansen
Deze nieuwe voorjaarseditie kenmerkt zich door een mooie balans tussen inspiratie, informatie en activatie. Prikkelende fotografie, gecombineerd met korte informatieve teksten over de bijzondere producten van het seizoen. De lezer kan zich eenvoudig abonneren op het gratis seizoensmagazine. Bovendien profiteert de lezer van gratis promotiepakket met fotografie, posters en bloemenweetjes in vier talen (NL, DU, EN, FR) die gemakkelijk deelbaar en inzetbaar zijn voor de eigen winkelvloer en webwinkel.   

Zintuigen prikkelen met 'Het-is-weer-lente'-dagen
Vanaf medio februari kunnen bloemisten voor het vijfde achtereenvolgende jaar aanhaken bij de voorjaarscampagne 'Het-is-weer-Lente'-dagen. Hiermee kan de bloemist goed inspelen op de zintuigen van de consumenten. Het ruiken van de lentegeuren en het zien van de lentekleuren is namelijk dé manier om de winter te vergeten.  Bloemisten kunnen aan de slag met kant-en-klaar (digitaal) POS-materiaal en worden gefaciliteerd om geurende voorjaarsbloemen extra te belichten; in hun webshop, nieuwsbrief of social media. Het zijn de ultieme 'goed-nieuws-brengers' van het seizoen.

365 dagen bloemen
In opdracht van de promotiecommissie 365 dagen bloemen wordt de campagne ontwikkeld en uitgevoerd door het team van Concept Factory. De promotiecampagne wordt mogelijk gemaakt door snijbloemenkwekers aangesloten bij Royal FloraHolland. Zo helpen zij de bloemist met het benutten van verkoopkansen in de seizoenen met bijzondere bloemen.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel