Vervolg Cymbidium-campagne
Geplaatst op 23 september 2021
In opdracht van de FPC Snijorchidee heeft de promotiecommissie van Cymbidium telers onder begeleiding van Royal FloraHolland een plan op hoofdlijnen ontwikkeld. Tijdens de FPC Snijorchidee productbijeenkomst die dit keer in FloriWorld plaatsvond, werd de Promotiecampagne Cymbidium 'Interior must have' 2022-2024 toegelicht door voorzitter van de Promotiecommissie IJsbrand van der Houwen en Wim Bos. Aanwezig waren circa 40 (lid)aanvoerders.
Na het akkoord van de FPC Snijorchidee is het promotieplan 2022-2024 voorgedragen voor stemming. Dit is conform de productspecifieke promotieregeling zoals die op de ALV van 6 december 2012 is goedgekeurd door de leden.
Productspecifieke promotieregeling
71% van de totale ledenomzet van de Cymbidium heeft over het Cymbidium campagneplan 2022-2024 gestemd. Via deze promotieregeling dragen vanaf 1 januari 2022 alle aanvoerders (leden en niet-leden van Royal FloraHolland) bij aan de promotie van Snijcymbidium. De promotieheffing bedraagt 0,20% over de omzet voor Cymbidium takken en 0,075% over de omzet voor Cymbidium verpakt. De looptijd van de regeling eindigt op 31-12-2024.
Naast presentatie van het promotieplan en de stemming daarover stond er nog meer op de agenda van de bijeenkomst van de FPC Snijorchidee. Voorzitter Peet Zwinkels gaf een update van FPC zaken. Productmanager Manon Poot nam de aanwezigen op interactieve wijze mee in de marktontwikkelingen van de Snijorchidee. De bijeenkomst vond plaats in FloriWorld.
Bron: Goedemorgen