'Simply Calla' breidt uit
Geplaatst op 30 juni 2021
Na het stopzetten van de FPC Calla bij Royal Flora Holland hebben CNB & Captain Select dit marketingconcept samen namens hun leden, bloemen- én plantenkwekers, geadopteerd. Het product Calla wordt vanaf nu in de volle breedte als 'Simply Calla' gepromoot.
Nieuwe Look&Feel
'Simply Calla' staat voor de stijlvolle eenvoud van het product. De ingetogenheid van de Calla is in de nieuwe huisstijl losgelaten. Simply Calla durft nu meer uitgesproken te zijn. De opvallende kelkachtige verschijningsvorm maakt de Calla uniek in zijn vorm. Samen met het design karakter van de calla is dit ook meer expliciet voelbaar in de look&feel. De rol van rustpunt in bloemwerk en het zachte natuurlijke kleurenpalet bepalen de sfeer op de nieuwe website. Elke productgroep heeft zijn eigen basiskleur gekregen en richt zich op een eigen doelgroep en strategie.
Spice up
De focus binnen de promotie activiteiten voor Calla ligt sinds de start in 2013 vooral op het combineren van de Calla met andere bloemen en vormen in boeketten en ander bloemwerk. Logisch dat Simply Calla ook een van de samenwerkingspartners was binnen het Bouquet Tales project. Juist door de combinatie met andere kleuren en vormen komt de Calla extra goed tot zijn recht. Hierin zit ook de 'designwaarde' voor de bloemist en boeketmaker.
Wildernis
Ook voor Calla planten is de combinatie met andere planten opgezocht. De laatste fotoshoot vond plaats in de populaire planten lifestyle store Wildernis Amsterdam. We hebben de Calla letterlijk teruggebracht naar zijn natuurlijke habitat. Tussen een wirwar van groene planten en urban lifestyle hebben we de Calla planten binnen en buiten een podium gegeven. De foto's hebben een jonge urban touch met een vleug natuurlijke imperfectie. Dit is een stap naar een stevigere positie in 't plantenschap.
De nieuwe beelden en heel veel meer inspiratie is te vinden op de nieuwe website simplycalla.com en verschillende social media kanalen. Simply Calla zal zich niet alleen richten op de Europese bloemist en groothandel, maar ook op tuincentra en internationale kwekers. Het project management is in handen van Vivianne Kapiteijn en Marcel Jansen. De bureaucombinatie Strřm | 52Graden blijft als bedenker van het concept verantwoordelijk voor branding, marketing strategie, activatie en samenwerking in de keten. Voor Simply Calla blijft 'samenwerking' sowieso de kern van de marketingstrategie.
Bron: Goedemorgen