Ruud Knorr verlaat RFH
Geplaatst op 12 maart 2024
Ruud Knorr: "In de afgelopen vier jaar hebben we historische stappen gezet in de coöperatie. Zo is de overgang van ‘one size fits all’ naar gerichte ledenpakketten een van mijn persoonlijke mijlpalen. Ook is Royal FloraHolland vooruitstrevender gaan werken, denk daarbij aan vernieuwing van diensten, werken met gesegmenteerde klantenplatforms, de introductie van centraal veilen en het customer centric werken. Ik ben ruim dertig jaar actief in de sierteelt en met die ervaring durf ik te stellen dat Royal FloraHolland klaar is voor een volgende fase. Hierin speelt ons Royal FloraHolland platform een cruciale rol: met diensten via ons digitale platform Floriday en diensten via ons logistieke platform.
Pieter is met zijn kennis en ervaring op platformgebied de geschikte man om de groeiambitie verder vorm te geven. Voor mij is dit een goed moment voor een volgende stap in mijn carrière. Ik neem de tijd om te bepalen wat ik ga doen. Graag wil ik naast mijn team, naaste collega’s en het MT Royal FloraHolland in het bijzonder ook onze klanten, leden, kwekers en partners in de keten bedanken voor de mooie samenwerking en het ontvangen vertrouwen.”
Pieter Bootsma: “Uiteraard ben ik Ruud dankbaar voor alles wat hij Royal FloraHolland heeft gebracht. Ruud heeft mij op een unieke manier kennis laten maken met de sector, leden en kopers, en met de kansen en dilemma’s die spelen. Ik kijk ernaar uit om de volgende fase in te zetten door nieuwe en bestaande diensten op het Royal FloraHolland-platform te verwaarden en het handelen voor onze klanten steeds makkelijker te maken. Mijn focus zal dan ook liggen op het vergroten van het netwerkeffect met internationale groei van vraag en aanbod. Door de integratie met de CCO-functie zal ik dicht op onze klanten en op de bal zitten. Ruud bracht veel kennis van de sierteelt, zijn kennis en ervaring zullen we missen, maar is gelukkig goed geborgd binnen het team van commercie.”
Steven van Schilfgaarde: "Ruud heeft mij vorig jaar zomer aangegeven dat hij ambities buiten Royal FloraHolland heeft. Die keuze respecteer ik. Waar wij nu staan, is mede te danken aan de bijdrage die hij heeft geleverd, bijvoorbeeld als initiator van de klantenplatforms op basis van datagedreven klantsegmentatie. In het MT is Ruud de stem van de klant geweest en heeft hij deze kennis en kunde breder in de organisatie geborgd dan eerder het geval was. Ik dank Ruud voor zijn belangrijke bijdrage als leider van het team commercie en als lid van het MT en wens hem alle succes in zijn verdere loopbaan.”
Meer nieuws