Nieuw lid Air So Pure
Geplaatst op 20 november 2023
Spaargaren van Doorn, uit Nieuwveen, heeft een gevestigde reputatie als toonaangevende teler van de hoogwaardige Livistona rotundifolia, ook wel bekend als de Waaierpalm. Als grootste leverancier van deze sterk luchtzuiverende palm, met de gehele toeleveringsketen in eigen beheer is Spaargaren een mooie toevoeging aan Air So Pure.
Opgericht door Piet Spaargaren en Siebren van Doorn in 1984, begon Spaargaren van Doorn als een kwekerij in Sri Lanka. In de jaren ’90 ontwikkelde het bedrijf exclusieve plantenarrangementen met natuurlijke materialen, wat een succes bleek. Na 30 en 14 jaar in het bedrijf gewerkt te hebben, namen John Blommesteijn en Ula Jarka op 1 januari 2022 het bedrijf over. John: “Air So Pure is een modern merk en past in ons duurzaamheidsverhaal. In de huidige markt wordt samenwerken steeds belangrijker; door lid te worden van Air So Pure zetten we weer een mooie stap naar de toekomst.”
Duurzaamheid staat bij deze kweker centraal, met aandacht voor hergebruik van mest en cocos-dust en de handgedraaide aardewerkpotten. Naast de planten presenteert Spaargaren van Doorn ook een eigen productlijn met keramiek en aardewerk. De kracht van het bedrijf? De rechtstreekse import uit Sri Lanka, waar de kennis van de lokale bevolking volop wordt benut, en waar talloze kansen worden geboden aan de werknemers.
Air So Pure is blij met de toetreding van Spaargaren van Doorn. Met de Livistona wordt het brede assortiment verder uitgebreid. Deze plant, met zijn kenmerkende waaierbladeren en luchtzuiverende kwaliteiten, voegt zich nu samen met de Kentia en Areca in het rijtje van luchtzuiverende palmen van Air So Pure. Tijdens de Trade Fair Aalsmeer heeft Air So Pure vele positieve reacties ontvangen op deze nieuwste uitbreiding van het assortiment en ledenbestand.
Sinds 2007 staat Air So Pure bekend als hét merk voor bewezen sterke luchtzuiverende planten van hoge kwaliteit. De vereniging telt 14 trotse leden en beschikt over een uitgebreide collectie van 17 productgroepen en ruim 170artikelen. Met de merkbelofte ‘A world of wellbeing’ en een eigentijdse uitstraling informeert Air So Pure consumenten over de positieve effecten van hun planten, zowel fysiek voor het binnenklimaat als mentaal, waarbij het motto luidt: je lekkerder voelen met Air So Pure planten om je heen.
Meer nieuws