Efficiencyslag door focus bij retailtak Floral Trade Group
Geplaatst op 08 november 2022
Waar Retail Flowers & Plants zich richt op de inkoop en productie hebben de commerciële labels Summaflor, Zyon en Heeringa hebben elk hun eigen focussegment richting de Europese retail klanten. Zo heeft Summaflor snijbloemen en boeketten als specialisme en richt Zyon zich op kamerplanten, tuinplanten en arrangementen. Heeringa heeft als focus de verwerking van seizoensbloemen.
“Met deze strategische stap worden specifieke werkgebieden op inkoop, productie en commercie omvangrijker waardoor er meer focus kan worden aangebracht” aldus Wim van der Plas CEO Floral Trade Group. “Hierdoor komt ons jarenlange vakmanschap maximaal tot zijn recht met behoud van een hoge kwaliteitstandaard.”
De directie van Retail Flowers & Plants vult aan “Door deze opzet zijn we daarnaast ook in staat om het juiste talent aan te trekken, krachtige teams te creëren, hebben we specialismes op de juiste plek en kunnen we mensen boeien en binden, binnen ons kleurrijke bedrijf.”