Verhalenserie buitenplanten in consumentenbladen
Geplaatst op 12 oktober 2023
De contentserie is ontwikkeld door Bloemenbureau Holland in een samenwerking met de Outdoorcommissie van Royal FloraHolland en kwekers De verhalen is onderdeel van de campagne Van Grauw naar Groen in elk seizoen. De boodschap: oktober is het moment voor nieuwe aanplant die het najaar extra kleur geeft. Naast de persoonlijke verhalen van de bewoners komen ook de kwekers aan het woord die de buitenplanten hebben geleverd. In het eerste artikel is dat Rudolf Hopmans, eigenaar van kwekerij Natuurlijk Hopmans in Wieringerwerf. Hij vertelt onder andere over de inspanningen om ‘zijn Heuchera’ steeds duurzamer te kweken.
Samenwerking met kwekers
Verspreid over vier weken verschijnt de serie in vier titels van de DPG-mediagroep. Na de Libelle (11 oktober) is het de beurt aan Margriet (18 oktober), Flair (24 oktober) en Volkskrant Magazine (28 oktober). Doel is een breed publiek te inspireren en te helpen met praktische tips. Tegelijkertijd wordt sectorcommunicatie op deze manier stap voor stap meegenomen in de lopende campagnes, content en activiteiten van Bloemenbureau Holland. Voor deze serie zijn Van der Starre (klimplanten), Hoogeveen Plants, Van Woudenberg Tuinplanten en Natuurlijk Hopmans aangehaakt. Hun verhalen zullen ook actief worden gedeeld via de social mediakanalen Facebook, Instagram en Pinterest.
De content is ook terug te vinden op mooiwatplantendoen.nl. Bezoekers vinden daar nog veel meer tips en ideeën voor de inrichting van dakterras of geveltuin in het naseizoen. In de periode van 2 tot 15 oktober wordt de campagne van Grauw naar Groen in elk seizoen extra ondersteund met radiocommercials op de populaire zenders.