Advertentiereeks werpt blik op Nederlandse sierteelt

Advertentiereeks werpt blik op Nederlandse sierteelt

Bloemen en planten geven velen het goede gevoel van verbinding. Uit onderzoek blijkt dat veel Nederlanders met een positieve blik kijken naar bloemen en planten. Dat ze blij zijn om ze te krijgen of om een ander cadeau te doen. Is het Nederlandse publiek voldoende bekend met de sierteeltsector? Over de productiewijze en alle spelers in de keten, over de innovaties en duurzame veranderingen? Nu ook in ons land mensen steeds bewuster en kritischer kijken naar allerlei sectoren, start Bloemenbureau Holland de dialoog op over allerlei aspecten van de sierteeltsector.

Een ingetogen, algemene advertentiereeks vormt de aftrap. Vandaag verschenen de eerste uitingen in de Telegraaf, Volkskrant, Trouw en het AD. Waarna nog enkele plaatsingen volgen in november. De advertenties vragen aandacht voor de sierteeltsector en de mensen die er in werken. Voor kenmerkende aspecten en de waarde die de sector Nederland biedt.

De vier advertenties gaan met steeds wisselende alinea’s kort in op een aspect van de sierteeltsector: de economische kracht, het innovatief en verduurzamend karakter, dichtbij en met Nederland verbonden, de opgebouwde kennis door de hele keten.

De advertenties tonen een trotse sector, midden in een dynamische wereld en kritische samenleving. Waarin wordt samengewerkt vanuit de overtuiging dat bloemen en planten energie geven en de kracht hebben om mensen te verbinden. De veelzijdigheid en de waarde van de sector voor Nederland is onvoldoende bekend. De advertentiereeks is de bewust ingetogen opstart van een dialoog die iedereen in de sierteeltsector zelf verder kan invullen en voortzetten in de vele contacten, elke dag weer.

Bron:

Deel artikel