Bezoekers Westlandse drive-in musical krijgen een bloemetje

Bezoekers Westlandse drive-in musical krijgen een bloemetje

Gisteravond zijn alle bezoekers van de Westlandse drive-in musical getrakteerd op een Anthurium Message Printz: een bloem met een boodschap. Tot en met 15 juli staat er een groot podium op het parkeerterrein van de Rabobank in De Lier waar de leerlingen van 10 basisscholen hun eindmusical opvoeren. Initiatiefnemer en tevens presentator en gastspreker van de avond Rob Veenman, maakt het met de drive-in musical mogelijk om op coronaproof wijze het afscheid van de basisschool te vieren.

Om de auto's op te fleuren werden alle bezoekers getrakteerd op een Anthurium Message Printz voorzien van de boodschap: 'Jij bent een toppertje'. De anthuriums zaten in een speciale tube die aan de autoruit bleef plakken. Message Printz is een merk van Greencre8 uit Honselersdijk, dat al vele jaren bekend is van het kleuren en bewerken van bloemen en planten. Richard Grootscholten, eigenaar van het bedrijf zag tijdens de coronacrisis dat mensen hun dierbaren niet face-to-face konden bezoeken en bedacht toen deze 'bloem met een boodschap', die op veilige afstand op een ruit kan worden geplaatst.

Voorstelling vanuit de auto
Op het parkeerterrein van de Rabobank kunnen ruim 80 auto's parkeren. Daarmee kan een leerling gemiddeld drie auto's met mensen uitnodigen en is genoeg plek voor ouders, grootouders, broertjes en zusjes. De bezoekers kijken naar de voorstelling op het podium en er hangen twee grote schermen. Het geluid is via een radiofrequentie te horen, waardoor iedereen de musicals vanuit de auto goed kan volgen en met de claxon applaudisseren. Er volgen nog 9 basisscholen met de drive-in musical. Naar verwachting worden er ruim 600 auto's opgefleurd met de bloemen. De Message Printz Anthuriums zijn gesponsord door Greencre8 en promotiecollectief Anthurium Info.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel