Ammerlaan-Sosef leeft toe naar 'grand opening'

Ammerlaan-Sosef leeft toe naar 'grand opening'

Het begin van corona was tevens de aftrap van de werkzaamheden voor het nieuwe bedrijf van Ammerlaan-Sosef. Een spannend moment om het bedrijf letterlijk op de schop te nemen. Van extra teeltruimte, een nieuwe bedrijfsschuur, automatisering/ robotiseren tot een nieuwe ruimte voor het personeel en de klant. Alles is herzien en veranderd, zo laat het bedrijf weten.

"Heel simpel, hoe eerder je verduurzaamd en professionaliseert, des te eerder je er profijt van hebt. De aansluiting van het bedrijf aan het aardwarmte project Trias viel precies samen met de nieuwbouw. Het geeft gewoon een goed gevoel om met minimaal gasverbruik mooie planten te maken. In combinatie met duurzame schermen in een top-kas geeft dit al heel snel het beoogde resultaat."

De kasoppervlak groeit met 25%, en dit laatste puzzelstuk gaf ook de mogelijkheid om de bestaande kas te moderniseren. 4 ha glas is geautomatiseerd samen met partner WPS. "Dit allemaal om het leuker en makkelijker te maken voor het personeel, maar ook om aan de steeds groter en kleiner wordende orders te voldoen. Daarnaast zijn we nu nog volop bezig met de verbouwing van een schuur naar een waar kantoorpand, zodat kantoor, kantine en ontvangstruimte ook weer van deze tijd is."

Uitdaging
De missie van Ammerlaan-Sosef, productkampioen zijn met Celosia en Primula Touch Me "Amore", betekent dat alle facetten moeten worden kunnen bediend en dat het bedrijf super flexibel moet zijn. "Dit laatste geeft, nu de verbouwing voor een groot deel gereed is, nogal wat conflicten. Zoals iedere verandering tijd nodig heeft, en dat hebben we natuurlijk niet. De standaard processen lopen steeds geolieder, maar het inplannen van de specialties geeft alsnog onrust. De wet 'groeien doet pijn' is zeker ook van toepassing op ons bedrijf."

Gezien het een lang proces is, is het belangrijk geweest om geregeld stil te staan bij "de overwinningen", door je te verwonderen bij wat er elke week weer gepresteerd wordt door de diverse uitvoerders, aldus Ammerlaan-Sosef. "Niet door te blijven denderen van de ene, naar de volgende stap. Maar even stil te staan, het met een 'vuist-boks' te vieren, of met biertje te proosten. Bij een productiebedrijf waar het woord "blij en posiviteit" in strategie geborgd is, is het alsnog zeer uitdagend geweest om dit gevoel te blijven uitdragen. Zo is het FUN-model ontstaan."

"Je wilt als bedrijf, als medewerker, als ondernemer, betekenisvol zijn. Dit begint bij het hebben van plezier in wat je doet. Ammerlaan-Sosef wil iedereen de mogelijkheid geven om betekenisvol te zijn. Het FUN-model staat centraal in ons bedrijf voor het ontwikkelen van ideeën en het uitrollen van plannen. FUN staat voor Fair, Unusual & Never Boring. Dit daagt ons iedere dag uit om eerlijk te zijn, open te communiceren, nét even anders te willen zijn en te blijven venieuwen."

De grote opening
In september verwacht Ammerlaan-Sosef dan eindelijk zover te zijn voor de grote opening. "Nu het uitzicht op samenzijn in groepsverband steeds dichterbij komt kunnen we niet wachten om ons nieuwe bedrijf te presenteren aan familie, vrienden, ketenpartners en vakgenoten!"

Bron: Goedemorgen

Deel artikel